Tuoreen tutkimuksen mukaan ruotsalaisten internetissä käyttämä aika on kasvanut 53 minuuttiin päivässä kun se vielä vuosi sitten oli 32 minuuttia. Internetistä on Ruotsissa kovaa vauhtia tulossa päämedia. Erityisesti tämä näkyy ikäluokassa 15–24-vuotiaat, jossa nettimedioita kulutetaan jo 97 minuuttia päivässä. Ikäryhmässä netin käyttö on vuodessa kasvanut 116% ja internetistä on tullut tärkein media.
Joidenkin arvioiden mukaan internet kasvaa parin vuoden kuluttua Ruotsin suurimmaksi yksittäiseksi mainoskanavaksi. Vastaava kehitys näkyy varmasti Suomessakin muutaman vuoden viiveellä.
Ruotsalaisten eri medioihin käyttämä aika 2006:
1. Radio            109 min (2005: 105 min)
2. TV                    101 min (96)
3. Internet         53 min (32)
4. Sanomalehdet 29 min (29)
5. CD/mp3       27 min (27)
6. Kirjat          18 min (21)
7. Aikakauslehdet     15 min (14)
8. Video/DVD  11 min (12)
Via E24 ja Svenska Dagbladet.
 
			
 
 
				 
				 
 
				 
 
		

