Steve Rubel arvelee sivunäytön kuolevan tulevaisuudessa kun verkkopalvelut kehittyvät. Uusia tekniikoita käyttämällä ei koko sivua enää välttämättä tarvitse ladata joka klikkauksella.
Tämä kehitys varmaan osittain toteutuukin tietyn tyyppisissä palveluissa, kuten esimerkiksi sähköpostipalveluissa. Kaikki suurimmat sähköpostipalveluiden tarjoajat ovat ottaneet käyttöön tekniikan, jolla sivunäyttöjä ei synny, vaan vain osa sivusta ladataan kun käyttäjä käyttää palvelua. En kuitenkaan usko että sivunäytöt ihan heti katoavat mihinkään. Suurin osa www-sivuista perustuu jatkossakin sivun lataamiseen. Asialla voi olla suurikin kaupallinen merkitys niille sivustoille, joissa mainonta myydään näyttöpohjaisesti. Mitä enemmän sivunäyttöjä syntyy, sitä enemmän on myytäviä mainosnäyttöjä.
Comments Off on Sivunäyttö kuolemassa?
|
Mediatoimisto Dagmarin Pirkka Aunola ihmettelee suomalaisen nettimedian myyntitapaa, joka perustuu pääasiassa siihen, että mainostaja ostaa aikaa, esimerkiksi viikon jättibannerin median etusivulta. Suomi onkin jonkinlainen poikkeus, sillä maailmalla on kaksi myyntitapaa ylitse muiden: graafisia mainoksia myydään yleensä näyttöpohjaisesti ja sponsoroituja linkkejä klikkipohjaisesti.
Jatka lukemista aiheesta: Nettimainonnan myyntitapa
Comments Off on Nettimainonnan myyntitapa
|
Online Journalism Review kirjoittaa sisältösivuilla esitettävien sponsoroitujen linkkien ongelmista. Kohdennus sisällön mukaan ei vielä toimi kunnolla kaikilla sivuilla ja kömmähdyksiä tapahtuu.
Comments Off on Sponsoroitujen linkkien ongelmat
|
Bannerimainonta ilmeistyi nettin 10 vuotta sitten.
Comments Off on Banneri täyttää 10 vuotta
|
BusinessWeekin mukaan brändimainonta on lähdössä kovaan kasvuun netissä. Kasvuun vaikuttaa esimerkiksi uudet isommat mainosmuodot ja videomainokset.
Comments Off on Brändimainonta kasvuun
|