Markkinointi

Sivunäyttö kuolemassa?

6.12.2006 klo 10.54
Aihe: Markkinointi

Steve Rubel arvelee sivunäytön kuolevan tulevaisuudessa kun verkkopalvelut kehittyvät. Uusia tekniikoita käyttämällä ei koko sivua enää välttämättä tarvitse ladata joka klikkauksella.

Tämä kehitys varmaan osittain toteutuukin tietyn tyyppisissä palveluissa, kuten esimerkiksi sähköpostipalveluissa. Kaikki suurimmat sähköpostipalveluiden tarjoajat ovat ottaneet käyttöön tekniikan, jolla sivunäyttöjä ei synny, vaan vain osa sivusta ladataan kun käyttäjä käyttää palvelua. En kuitenkaan usko että sivunäytöt ihan heti katoavat mihinkään. Suurin osa www-sivuista perustuu jatkossakin sivun lataamiseen. Asialla voi olla suurikin kaupallinen merkitys niille sivustoille, joissa mainonta myydään näyttöpohjaisesti. Mitä enemmän sivunäyttöjä syntyy, sitä enemmän on myytäviä mainosnäyttöjä.

Puhekupla Comments Off on Sivunäyttö kuolemassa? | Viesti

Nettimainonnan myyntitapa

6.10.2005 klo 0.00
Aihe: Markkinointi

Mediatoimisto Dagmarin Pirkka Aunola ihmettelee suomalaisen nettimedian myyntitapaa, joka perustuu pääasiassa siihen, että mainostaja ostaa aikaa, esimerkiksi viikon jättibannerin median etusivulta. Suomi onkin jonkinlainen poikkeus, sillä maailmalla on kaksi myyntitapaa ylitse muiden: graafisia mainoksia myydään yleensä näyttöpohjaisesti ja sponsoroituja linkkejä klikkipohjaisesti.

Jatka lukemista aiheesta: Nettimainonnan myyntitapa

Puhekupla Comments Off on Nettimainonnan myyntitapa | Viesti

Sponsoroitujen linkkien ongelmat

7.7.2005 klo 0.00
Aihe: Markkinointi

Online Journalism Review kirjoittaa sisältösivuilla esitettävien sponsoroitujen linkkien ongelmista. Kohdennus sisällön mukaan ei vielä toimi kunnolla kaikilla sivuilla ja kömmähdyksiä tapahtuu.

Puhekupla Comments Off on Sponsoroitujen linkkien ongelmat | Viesti

Banneri täyttää 10 vuotta

4.11.2004 klo 0.00
Aihe: Markkinointi

Bannerimainonta ilmeistyi nettin 10 vuotta sitten.

Puhekupla Comments Off on Banneri täyttää 10 vuotta | Viesti

Brändimainonta kasvuun

20.8.2004 klo 0.00
Aihe: Markkinointi

BusinessWeekin mukaan brändimainonta on lähdössä kovaan kasvuun netissä. Kasvuun vaikuttaa esimerkiksi uudet isommat mainosmuodot ja videomainokset.

Puhekupla Comments Off on Brändimainonta kasvuun | Viesti

Yhteystiedot

  • Sähköposti
    Sähköpostiosoite on kuvana, jotta roskapostittajat eivät nappaisi sitä.
  • Puhelin
    050-534 1708