Steve Rubel arvelee sivunäytön kuolevan tulevaisuudessa kun verkkopalvelut kehittyvät. Uusia tekniikoita käyttämällä ei koko sivua enää välttämättä tarvitse ladata joka klikkauksella.
Tämä kehitys varmaan osittain toteutuukin tietyn tyyppisissä palveluissa, kuten esimerkiksi sähköpostipalveluissa. Kaikki suurimmat sähköpostipalveluiden tarjoajat ovat ottaneet käyttöön tekniikan, jolla sivunäyttöjä ei synny, vaan vain osa sivusta ladataan kun käyttäjä käyttää palvelua. En kuitenkaan usko että sivunäytöt ihan heti katoavat mihinkään. Suurin osa www-sivuista perustuu jatkossakin sivun lataamiseen. Asialla voi olla suurikin kaupallinen merkitys niille sivustoille, joissa mainonta myydään näyttöpohjaisesti. Mitä enemmän sivunäyttöjä syntyy, sitä enemmän on myytäviä mainosnäyttöjä.