TradeDoubler kasvaa Suomessa

12.12.2006 klo 0.01
Aihe: Markkinointi

TradeDoubler kasvattaa Suomen organisaatiotaan rekrytoimalla neljä uutta henkilöä. Rekrytoitavien joukossa on myyntipäällikkö, asiakaspäällikköjä ja kampanjapäällikkö. TradeDoubler näyttää saaneen runsaasti uusia asiakkaita vuoden 2006 aikana. Aktiivisten kampanjoiden määrä on kasvanut merkittävästi.

Tällä hetkellä panostukset tulospohjaiseen mainontaan kasvavat Suomessa nopeammin kuin internetmainonta yleensä. Mainostajat ovat huomanneet tulospohjaisen mainonnan edut. Markkinaa kasvattaa kansainvälisten toimijoiden aktivoituminen Suomessa. Suurin toimija on Google, joka on perustanut oman toimiston. Suomeen ovat myös vuoden aikana rantautuneet amerikkalainen Advertising.com ja sähköpostimainontaa tulospohjaisesti myyvä ja ranskalaisomistuksessa oleva Retail Internet.

3 responses to “TradeDoubler kasvaa Suomessa”

  1. nico says:

    ”Mainostajat ovat huomanneet tulospohjaisen mainonnan edut.”

    Ja veikkaampa että monet ovat tämän jo aikoja sitten huomanneet, mutta vasta nyt tätä mainosmuotoa voi käyttää tehokkaasti (ja kiitokset siitä AdSensen ja TradeDoublerin nopeasti kasvavalle mainosverkolle :-).

    Onnittelen samalla blogin uutta ulkoasua. Pitää sanoa että leiska sopisi mainiosti mainonnan optimoinnin oppaaseen esimerkkinä miten blogimainoksia pitäisi optimoida. Näitä malliesimerkkejä ja käytännön toteutuksia on vaikea Suomesta löytää. Yksi syy tähän on se että perinteinen bannerimainonta on vielä yleistä eikä ole ollut tarvetta mainosten optimointiin. Tilanne tulee muuttumaan radikaalisti nyt kun tulospohjainen mainonta kasvaa ja yleistyy. Käytännön kokemuksesta voin sanoa että jos perinteistä bannerimainontaa tekevä verkkopalvelu siirty tulospohjaiseen mainostamiseen tulot voivat pahimmassa tapauksessa laskea (ja se onkin yleistä). Jos taas mainoksia optimoidaan tehokkaasti tulot voivat kasvaa satoja prosentteja.

    P.S. Tämä kommentti on kirjoitettu vapaa-ajalla ja tässä kommentissani edustan verkkopalvelun ylläpitäjää. Kyse ei siis ole mainos 🙂

  2. nicklas says:

    Kyllä se vaan niin on että kun markkinoille tulee uusia toimijoita, niin koko markkina kasvaa ja kaikki hyötyvät.

    Kiitos kehuista koskien blogini ulkoasua. Tulen jatkossa kokeilemaan mainonnan sijoittamista eri tavoilla, niin saan mainokset toimimaan optimaalisesti. Klikkiprosentit ovat blogissani olleet pitkään poikkeuksellisen korkeita. Välillä hämmästyn itsekin prosentteja, jotka liikkuvat 2–15 prosentin välillä.

    Isoille medioille en suosittelisi perinteisen bannerimainonnan korvaamista kokonaan tulospohjaisella mainonnalla. Molemmilla on roolinsa ja uskon että tulospohjainen voi pikemminkin täydentää perinteistä mainontaa ja tuoda medialle sellaista tuottoa, mikä ei muuten tulisi. Erityisesti tulospohjaisella mainonnalla voidaan kaupallistaa pitkää häntää, eli alasivuja, joita muuten on vaikea myydä. Pienillä sivustoilla tulospohjainen on sen sijaan usein paras keino kaupallistaa sivusto.

  3. nico says:

    Jos et ole lukenut sivuillani olevaa verkkomainonnan perusopasta siitä voi ehkä löytyä muutama vinkki joka voi olla kokeilemisen arvoinen.

    “Pienillä sivustoilla tulospohjainen on sen sijaan usein paras keino kaupallistaa sivusto.”

    Tai pienelle sivustolle se on usein ainoa keino. Olen ehkä enemmän sitä mieltä että tulospohjainen mainostaminen ei liity sivuston kokoon vaan enemmänkin sen fokukseen tai aiheeseen. Jos sinulla on miljoonia kävijöitä esimerkiksi matkailusaitilla ei matkailualan tulospohjainen mainostaminen ole hullumpi idea.


Rakennuttajapalvelu Jemino aloitti

28.8.2013 klo 21.32
Aihe: Jemino

Omalla yritykselläni on uusi päätoimiala. Rakennuttajapalvelu Jemino Oy – Lohja, tarjoaa rakennuttamiseen liittyviä palveluita julkisella ja yksityisellä sektorilla. Jeminon rakennuttajakonsultti toimii rakennusprojektien johtotehtävissä ja hoitaa työmaavalvontaa. Yritys toimii pääkaupunkiseudulla ja läntisellä Uudellamaalla. Olemme usein mukana peruskorjaushankkeissa, mutta hoidamme myös uudisrakennuskohteita.

Puhekupla Comments Off on Rakennuttajapalvelu Jemino aloitti | Viesti

Byggherretjänst Jemino startade

28.8.2013 klo 21.30
Aihe: Jemino

Mitt eget företag har börjat på byggbranschen. Byggherretjänst Jemino Ab i Raseborg, erbjuder byggherretjänster för både den offentliga och den privata sektorn. Jeminos byggherrekonsult leder och övervakar små och stora byggprojekt. Företagets verksamhetsområde omfattar Helsingfors och västra Nyland. Vi är ofta med i renoveringsprojekt, men tar också hand om nybyggen.

Puhekupla Comments Off on Byggherretjänst Jemino startade | Viesti

Kauppalehti näyttää yritysten verkkotunnukset

22.10.2008 klo 9.08
Aihe: Hakukoneet

Kauppalehden uudesta yritystietopalvelusta löytyy myös yritysten rekisteröimät suomalaiset verkkotunnukset. Toiminnon avulla yritys voi katsoa mitä verkkotunnuksia kilpailija on rekisteröinyt ja onko yritykseltä tulossa uusia tuotelanseerauksia. Yritystietoalvelu on merkittävä lanseeraus Kauppalehdelle. Palvelu avattiin 15. syyskuuta ja sillä on jo noin 50 000 eri kävijää viikossa. Kauppalehden tavoitteena on kasvattaa kävijämäärää vielä paljon korkeammalle. Perinteisillä ammattilaisille suunnatuilla […]

Isompia kuvia uutissivuille

13.10.2008 klo 10.06
Aihe: Internet

Suomalaisilla uutissivustoilla valokuvien käyttö on pitkään ollut taka-alalla. Viime aikoina kuvien lukumäärä on ilahduttavasti runsastunut, mutta usein kuvat ovat kuitenkin pienikokoisia. Koska suomalaisilla sivustoilla ryhdytään rohkeasti käyttämään isoja kuvia? Olen jo useita vuosia ihaillut norjalaisen Dagbladet-uutissivuston kuvankäyttöä. Jo etusivulla pääjutun kuva on totuttua huomattavasti isompi ja varsinaisella artikkelisivulla kuva lävähtää esille melkein koko ruudun kokoisena […]

Starttiksen suosituimmat linkit

13.10.2008 klo 9.07
Aihe: Starttis

Katselin Starttiksen tilastoja ja erityisesti sivuston suosituimpia linkkejä. Niissä painottuvat erityisesti uutissivustot ja sähköpostipalvelut. Se ei sinänsä ole yllättävää, sillä kuuluvathan tämäntyyppiset palvelut netin käytetyimpiin. Starttiksen 20 suosituinta linkkiä viikolla 41 Ilta-Sanomat Iltalehti Ampparit Suomi24 Keskustelu Facebook Telkku Helsingin Sanomat Gmail Hotmail MTV3:n uutiset Luukku Suomi24 Posti YouTube YLE:n uutiset IRC-Galleria Osuuspankki Kauppalehti Ilmatieteen laitos […]

Yhteystiedot

  • Sähköposti
    Sähköpostiosoite on kuvana, jotta roskapostittajat eivät nappaisi sitä.
  • Puhelin
    050-534 1708