TradeDoubler kasvattaa Suomen organisaatiotaan rekrytoimalla neljä uutta henkilöä. Rekrytoitavien joukossa on myyntipäällikkö, asiakaspäällikköjä ja kampanjapäällikkö. TradeDoubler näyttää saaneen runsaasti uusia asiakkaita vuoden 2006 aikana. Aktiivisten kampanjoiden määrä on kasvanut merkittävästi.
Tällä hetkellä panostukset tulospohjaiseen mainontaan kasvavat Suomessa nopeammin kuin internetmainonta yleensä. Mainostajat ovat huomanneet tulospohjaisen mainonnan edut. Markkinaa kasvattaa kansainvälisten toimijoiden aktivoituminen Suomessa. Suurin toimija on Google, joka on perustanut oman toimiston. Suomeen ovat myös vuoden aikana rantautuneet amerikkalainen Advertising.com ja sähköpostimainontaa tulospohjaisesti myyvä ja ranskalaisomistuksessa oleva Retail Internet.
”Mainostajat ovat huomanneet tulospohjaisen mainonnan edut.”
Ja veikkaampa että monet ovat tämän jo aikoja sitten huomanneet, mutta vasta nyt tätä mainosmuotoa voi käyttää tehokkaasti (ja kiitokset siitä AdSensen ja TradeDoublerin nopeasti kasvavalle mainosverkolle :-).
Onnittelen samalla blogin uutta ulkoasua. Pitää sanoa että leiska sopisi mainiosti mainonnan optimoinnin oppaaseen esimerkkinä miten blogimainoksia pitäisi optimoida. Näitä malliesimerkkejä ja käytännön toteutuksia on vaikea Suomesta löytää. Yksi syy tähän on se että perinteinen bannerimainonta on vielä yleistä eikä ole ollut tarvetta mainosten optimointiin. Tilanne tulee muuttumaan radikaalisti nyt kun tulospohjainen mainonta kasvaa ja yleistyy. Käytännön kokemuksesta voin sanoa että jos perinteistä bannerimainontaa tekevä verkkopalvelu siirty tulospohjaiseen mainostamiseen tulot voivat pahimmassa tapauksessa laskea (ja se onkin yleistä). Jos taas mainoksia optimoidaan tehokkaasti tulot voivat kasvaa satoja prosentteja.
P.S. Tämä kommentti on kirjoitettu vapaa-ajalla ja tässä kommentissani edustan verkkopalvelun ylläpitäjää. Kyse ei siis ole mainos 🙂
Kyllä se vaan niin on että kun markkinoille tulee uusia toimijoita, niin koko markkina kasvaa ja kaikki hyötyvät.
Kiitos kehuista koskien blogini ulkoasua. Tulen jatkossa kokeilemaan mainonnan sijoittamista eri tavoilla, niin saan mainokset toimimaan optimaalisesti. Klikkiprosentit ovat blogissani olleet pitkään poikkeuksellisen korkeita. Välillä hämmästyn itsekin prosentteja, jotka liikkuvat 2–15 prosentin välillä.
Isoille medioille en suosittelisi perinteisen bannerimainonnan korvaamista kokonaan tulospohjaisella mainonnalla. Molemmilla on roolinsa ja uskon että tulospohjainen voi pikemminkin täydentää perinteistä mainontaa ja tuoda medialle sellaista tuottoa, mikä ei muuten tulisi. Erityisesti tulospohjaisella mainonnalla voidaan kaupallistaa pitkää häntää, eli alasivuja, joita muuten on vaikea myydä. Pienillä sivustoilla tulospohjainen on sen sijaan usein paras keino kaupallistaa sivusto.
Jos et ole lukenut sivuillani olevaa verkkomainonnan perusopasta siitä voi ehkä löytyä muutama vinkki joka voi olla kokeilemisen arvoinen.
“Pienillä sivustoilla tulospohjainen on sen sijaan usein paras keino kaupallistaa sivusto.”
Tai pienelle sivustolle se on usein ainoa keino. Olen ehkä enemmän sitä mieltä että tulospohjainen mainostaminen ei liity sivuston kokoon vaan enemmänkin sen fokukseen tai aiheeseen. Jos sinulla on miljoonia kävijöitä esimerkiksi matkailusaitilla ei matkailualan tulospohjainen mainostaminen ole hullumpi idea.