Googlen Pyra-kaupat ja blogisuunnitelmat ovat herättäneet runsaasti keskustelua. Anil Dash uskoo Googlen harhautuneen liian kauas hakubisneksestään. Dashin mielestä Bloggeria ei voi verrata Googlen taannoiseen Deja News -ostokseen, josta kehittyi kattava uutisryhmien arkisto Google Groups. Pyran Blogger kattaa vain osan blogeista, kun taas Google Groups kattaa koko Usenetin.
Mielestäni Google Groups ei kuitenkaan ole kaiken kattava. Usenetin lisäksi Internet on täynnä suosittuja keskustelupalstoja, joita Google Groupsin kautta ei löydy. Tässä mielessä Blogger on vastaavassa asemassa kuin Deja News aikoinaan.
Matt Webb puolestaan uskoo Googlen rakentavan blogien avulla Memexiä, jossa oleellista ei ole itse linkki vaan linkkien muodostamat polut.
Cory Doctorow analysoi Pyra-kauppojen taustoja ja arvioi Googlen blogisuunnitelmia.