Hakusanamainontaa myyvä Espotting ja hakukoneita kehittävä Fast ryhtyvät yhteistyöhön. Espottingin hakusanamainokset tulevat jatkossa näkymään Fastin Alltheweb-hakukoneessa.
Markkinointi
Internetistä tulossa merkittävä mainosmedia
Seuraavien 1000 päivän aikana Internet-mainontaan panostetaan Yhdysvalloissa enemmän rahaa kuin radioon, sanomalehtiin ja aikakauslehtiin, kirjoittavat Rishad Tobaccowala ja Robin D. Hafitz. Kuluttajat käyttävät jo kaksi kertaa enemmän aikaa Internet-medioiden seuraamiseen kuin lehtien seuraamiseen.
Netpool vaihtoi omistajaa
Verkkomainontaa myyvä Netpool on vaihtanut omistajaa. Netpoolin vetäjä Reino Luoto on ostanut yhtiön osakkeet Telialta. Netpool myy mainontaa mm. Suomi24:ään.
Espotting rantautui pohjoismaihin
Tekstilinkkimainontaa hakukoneisiin myyvä
Espotting on aloittanut toimintansa Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Espotting myy mainontaa Yahoon ja Lycosin pohjoismaisille sivustoille ja Alltheweb-hakuun.
Verkossa ja tv:ssä mainostaminen kannattaa
Verkko- ja tv-mainonta ovat EIAA:n tutkimuksen mukaan tehokkaampia yhdessä.
”Verkkomainonta lisäsi mainoksen spontaania muistamista 4,7 ja tv-mainonta 21,7 prosenttia. Yhdessä verkko- ja tv-mainonta lisäsivät muistamista kuitenkin 31,2 prosenttia”.
Internet pitäisikin ottaa mukaan jo kampanjan suunnitteluvaiheessa. Liian usein huomataan vasta tv- ja muiden medioiden mainosmateriaalien valmistuttua että sinne Internettiinkin pitäisi jotain tehdä.

