Uuden amerikkalaistutkimuksen mukaan mainostajat ovat jälleen kasvattamassa panostuksiaan verkkomainontaan, kirjoittaa Business Today. Yli 36 prosenttia haastatelluista mainostajista on kasvattamassa verkkomainontabudjettejaan tämän vuoden aikana. Uuden suosion syynä pidetään verkkomainonnan tehokkuutta. Suosioon vaikuttaa myös muita mainosmedioita edullisemmat hinnat.
Markkinointi
Verkkomainonta lisää mainoskampanjan tehoa
Mainonnassa saadaan uuden tutkimuksen mukaan paras tulos jos verkkomainontaan sijoitetaan 10-15 prosenttia kampanjan budjetista. Pelkän tv:n käyttäminen on yli viidenneksen kalliimpaa verrattuna tv:n ja verkkomainonnan yhdistelmään kun halutaan saavuttaa sama tulos.
Panostus verkkomainontaan kasvamassa
Suomen Gallupin tutkimuksen mukaan melkein joka kolmas merkkimainostaja on kasvattamassa panostustaan verkkomainontaan vuoden 2003 aikana. Jokohan verkkomedioiden kannattavuus lähtee vihdoin kasvuun Suomessakin?
Työkalu hyvien hakusanojen löytämiseksi
KeywordMaker.com on työkalu, jonka avulla voi hakea toimivia hakusanoja hakukonemarkkinoinnin avuksi. Työkalu antaa arvion haettavien sanojen hakumääristä ja listan eri hakusanayhdistelmistä, johon sana sisältyy. Tällä hetkellä palvelu mittaa hakuja Ruotsissa ja Tanskassa. Suomi ja Norja ovat tulossa mukaan mittaukseen. Palvelu ei ilmoita miten hakuja mitataan. Todennäköisesti heillä on tutkimuksessa mukana ihmisiä, joiden hakukäyttäytymistä mitataan.
Espotting ja Fast täydentävät toisiaan
ZDNetin artikkeli analysoi Espottingin ja Fastin hiljattain julkistettua yhteistyötä.

