Reutersin mukaan verkkomainonta on jälleen kasvamassa Yhdysvalloissa. Myös mainostajien usko Internetin toimivuuteen mainoskanavana on vahvistunut. Suuret merkkimainostajat ovat huomanneet että kuluttajat viettävät yhä enemmän aikaa netissä ja siksi mediapanostuksesta entistä suurempi osa käytetään verkkomainontaan. Uudet toimivammat mainosmuodot ja sponsoroidut linkit ovat osaltaan lisänneet mainostajien kiinnostusta. Norjassa saman asian huomaa mainoskokojen kasvussa. Perinteiset 468×60-bannerit ovat menettäneet roolinsa tärkeimpänä mainosmuotona ja tilalle ovat tulleet suuret jättibannerit (760×120) ja suorakaiteet (468×400).
Markkinointi
Espotting ja FindWhat yhdistyvät
Eurooppalainen sponsoroituja linkkejä myyvä Espotting on yhdistymässä amerikkalaiseen FindWhatiin. Yhdessä näillä kahdella mainosverkolla on yli 40.000 mainostajaa asiakkainaan.
Overture laajenee Skandinaviaan
Overture on uusimpien tietojen mukaan aloittamassa sponsoroitujen linkkien myynnin Skandinaviassa. Amerikkalaisyhtiö on tällä hetkellä suurin hakusanakohdennettuja tekstilinkkejä myyvä yritys. Pohjoismaissa Overturen omistamilla AltaVista- ja Alltheweb-hakukoneilla on yhä merkittävä määrä käyttäjiä, jota Overture tulee nyt hyödyntämään.
Hakusanamainonta analyysissä
News.com analysoi hakukonemarkkinoita ja hakusanoihin kohdennettua mainontaa.
Ovatko pop-upit toimivaa verkkomainontaa?
Mitä mieltä olet pop-up-mainoksista? Hakukonekeskusteluissa Annamari haluaa kommenttisi tästä vihatusta mainosmuodosta.

