Verkkomediamainonta kasvoi viime vuonna 13,9 prosenttia TNS Gallupin tekemän tutkimuksen mukaan. Joulukuussa verkkomediamainonta kasvoi peräti 41 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna. Mainoskakusta verkkomediat ottivat 1,6 prosenttia.
Markkinointi
Verkkomediamainontaan odotetaan kovaa kasvua
The Guardianin mukaan verkkomediamainonta Euroopassa kasvaa ensi vuonna 12,5 prosenttia. Vuoteen 2008 mennessä nettimainonnan määrän pitäisi kaksinkertaistua.
”Sisältöön kohdennetut sponsoroidut linkit 2 miljardin bisnes 2008”
Overturen mukaan sisältösivuilla näkyvät sponsoroidut linkit ovat viiden vuoden kuluessa kahden miljardin dollarin bisnes. Tämä avaa mielenkiintoisia ansaintamahdollisuuksia vaikeuksissa painiville Internet-palveluille.
Verkkomediamainonta kasvoi 42,6 prosenttia
Markkinointi & Mainonta -lehden mukaan Suomen verkkomediamainonta kasvoi heinäkuussa 42,6 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Verkkomedia kasvoi kaikkia muita mainosmedioita nopeammin. Kuitenkin M&M kertoo tarkemmin ulkomainonnasta, joka puolestaan on laskenut yli 14 prosenttia. Eikö positiiviset luvut kiinnosta?
Pop-up-mainonta kasvanut 189 % vuodessa
Nielsen Netratingsin mukaan pop-up-mainoksia näytettiin heinäkuussa USA:ssa 189 prosenttia enemmän kuin vuotta aikaisemmin. Edes kovaa vauhtia yleistyvät pop-up-blockerit eivät ole vähentäneet pop-up-mainonnan määrää. Pop-upit alkavat pikku hiljaa olla tietokonevirusten veroinen vitsaus. Omalla koneella Googlen pop-up-blockeri on kuitenkin toiminut tehokkaasti. Netissä surfailu on jälleen hauskaa kun joka sivulla ei aukea uusia pop-up-mainoksia. Joka kerta kun pop-up-blockeri estää pop-up-mainoksen avautumisen niin saan nauttia vahingonilosta. Eipä päässyt tuokaan pop-uppi pilaamaan päivääni. Tai pitäisiköhän sanoa putkahdus.

