Blogit alkavat muistuttaa yhä enemmän mediaa. Luen päivittäin useita blogeja saadakseni syvempää tietoa kiinnostavista aiheista. Perinteiset mediat eivät aina pysty tarjoamaan yhtä tarkkaa tietoa ja kommentteja. Pitäisikö toimittajien tuntea itsensä uhatuiksi tai epäonnistuneiksi? Heidän tehtävänään on kuitenkin tulkita maailmaa ja kertoa siitä muille. Blogit varastavat heidän yleisönsä ja kertovat myös sen minkä perinteiset mediat jättävät kertomatta.
Internet
Miten tulla suosituksi bloggaajaksi?
Microdoc News antaa vinkkejä blogin suosion kasvattamiseksi. Ensinnäkin on kirjoitettava joka päivä. Bloggaajan on myös kommentoitava asioita, jolloin hänestä tulee tunnustettu ajattelija. Blogista on tehtävä tunnettu brändi ja lukijoita on haalittava aktiivisesti esimerkiksi kirjoittamalla muille sivuille ja keskustelupalstoille.
Blogit ja perinteinen media
The Observer kirjoittaa perinteisen median suhtautumisesta blogeihin, jotka usein raportoivat asioista nopeammin ja asiantuntevammin kuin toimittajat.
Osoite ja kirjanmerkit hakutuloksia tärkeämpiä
WebSideStoryn tutkimuksen mukaan tavallisimmat tavat tulla tietylle sivustolle ovat osoitteen (URL) kirjoittaminen suoraan selaimeen ja kirjanmerkit. Hakukoneiden merkitys navigoinnissa on huomattavasti pienempi. Osoitteen kirjoittaa selaimeen yli 64 prosenttia käyttäjistä kun luku vuotta aikaisemmin oli 54 prosenttia.
Pitkät sivut toimivat paremmin
Webmasterworldissa keskustellaan siitä, tuottavatko pitkät Internet-sivut enemmän tilauksia kuin lyhyet. Monilla tuntuu olevan hyviä kokemuksia pitkistä sivuista.

