Hakukoneoptimointifirma iProspect on tutkinut miten hakukoneita käytetään. Tutkimuksen mukaan puolet hakukoneiden käyttäjistä katsoo vain ensimmäisen hakutulossivun. 78 prosenttia käyttäjistä katsoo hakiessaan korkeintaan kolmea hakutulossivua.
Hakukoneet
Tositarina löydettävyydestä
Serdex Solutionsin Kalle Pämppi kertoo RE::ssa miten hakukoneet lisäsivät tilausten määrää yrityksessä.
Kampanja-lehti osti WebStudion
Suomalainen linkkihakemisto WebStudio on myyty Kampanja-lehdelle. WebStudiosta löytyy yli 63.000 suomalaista linkkiä.
Teoma kasvattaa indeksin kokoa
Hakukone Teoma on kasvattanut hakuindeksinsä kokoa 350 miljoonaan dokumenttiin, kirjoittaa hakukoneasiantuntija Gary Price. Teoman sivuilla ei tosin ole asiasta vielä tiedotetta. Teoma on samalla ottanut käyttöön myös uusia hakuominaisuuksia, kuten mahdollisuuden rajata hakua useamman kielen mukaan.
Norjan suurimpiin kuuluva hakupalvelu Ruotsiin
Yksi Norjan suurimmista hakupalveluista, ABC Startsiden on laajenemassa Ruotsiin. Palvelu tulee aloitussivuksi Telenordian Internet-asiakkaille. ABC Startsidenin perustanut Tom W. Ottmar on mukana suunnittelemassa uutta palvelua Ruotsiin. Ottmar kehitti Startsidenin konseptin 90-luvulla ja palvelusta tuli nopeasti hyvin suosittu. Startsiden perustuu linkkikokoelmaan, josta löytyvät parhaat linkit lajiteltuna eri aihealueisiin.

