AOL lopettaa pop-up-mainosten myynnin. AOL haluaa tällä tavalla parantaa käyttäjäkokemusta palveluissaan. Aikaisemmin Google on ilmoittanut että he eivät myy pop-upeja. Kuka rohkenee ilmoittaa saman Suomessa?
Markkinointi
Saittien löydettävyys
Miksi ei kukaan ajattele saittien löydettävyyttä kun sivustoja suunnitellaan? Markus Sommersin kolumnissa on ajatusta. Olen itsekin huomannut samat ongelmat monessa yhteydessä. Myös Suomi24:ään tulee usein kysymyksiä siitä miten hakuun pääsee mukaan ja miksi omat sivut eivät näy hakutuloksissa.
Verkkomainonnan ongelmia
Verkkomainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa pihistellään usein liikoja, kirjoittaa Timo Kiviluoma kolumnissaan. Erityisen mielenkiintoinen on huomio siitä että mediahinta on saiteilla liian alhainen. Tähän on tietysti johtanut yleensäkin heikko markkinatilanne verkkomainonnassa. Kun verkkomedioihin ei saada myytyä mainoksia, niin lääkkeenä on usein hintojen alentaminen siinä toivossa että edes joku haluaisi mainostaa.

